Beste leden,
We hopen dat iedereen een goede zomer heeft gehad. We zijn inmiddels alweer begonnen aan het tweede deel van de competitie, die hopelijk volledig gespeeld kan worden.
De eerste wedstrijden hiervan zijn alweer gespeeld en als alles meezit loopt het seizoen tot eind oktober door!
Graag brengen wij in deze nieuwsbrief de volgende onderwerpen onder jullie aandacht:
- Scheidsrechterszaken
- Materiaal- en kantinegebruik
- Uitgestelde reünie 75-jarig jubileum
- Spaaractie Plus De Bongerd
- Verklaring omtrent Gedrag voor coaches en (jeugd)trainers
Verder hechten wij eraan als bestuur om nog eens te benadrukken dat wij een vereniging zijn, waarin iedereen welkom is en waar wij met respect naar elkaar toe omgaan. Dit geldt onderling in teams, richting coaches, trainers en de scheidsrechters, naar ouders, tegenstanders, publiek etc.
Ook voor de jeugd willen wij een plek zijn, waar iedereen kan sporten en daarom kan er gebruik worden gemaakt van de Stadspas en / of ondersteuning vanuit het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Informeer daarover eventueel bij het bestuur via bestuur@amsterdamnorthstars.nl.
Scheidsrechterszaken
Onze vereniging kan goed draaien als leden actief zorg dragen voor een klein stukje verantwoordelijkheid. Zoals gemeld in de laatste Nieuwsbrief; zonder scheidsrechter kan er géén wedstrijd worden gespeeld. Daarom moeten er een aantal zaken goed geregeld worden en verplicht de vereniging ieder lid twee wedstrijden per seizoen te scheidsen.
Dit brengt een aantal verantwoordelijkheden met zich mee.
Verantwoordelijkheid spelers
1. Er komt één lijst van alle thuiswedstrijden.
2. ANS levert per thuiswedstrijd een plaatscheidsrechter én een veldscheidsrechter (met mogelijkheid van een scheidsrechtersopleiding via ANS).
3. Aan het begin van het seizoen krijg je de mogelijkheid om zelf een keuze te maken welke wedstrijden je wilt scheidsen.
4. Voor aanvang van de eerste wedstrijd is de lijst definitief ingevuld. Kies je niet, word je ingedeeld door de coach of teambegeleider.
5. Als je een wedstrijd wilt ruilen, dan mag dat maar laat ons via de app of per mail weten zodat wij met z’n allen weten wie er scheidst. Dit kan dan ook aangepast worden op de website/het schema.
6. Consequentie niet opkomen; als je verzaakt, speel je de eerstvolgende wedstrijd niet, je
kan wel je team ondersteunen met andere taken. Denk aan scoren, kantinedienst enz.
Verantwoordelijkheid coaches/teammanagers
1. De lijsten staan klaar om ingevuld te worden door de spelers aan het begin van het seizoen.
2. De spelers hebben een week de tijd om twee wedstrijden uit te kiezen (één keer achter de plaat en één keer in het veld). Dit komt neer op twee scheidsrechterbeurten per seizoen. Dit geeft de spelers de mogelijkheid om hun agenda te raadplegen.
3. De coaches/teammanagers zijn verantwoordelijk om de lijsten ingevuld terug te sturen naar de scheidsrechtercommissie (Emile Beijer en Dennie van der Noort).
4. Uiterlijk woensdag stuurt de coach/teammanager een reminder naar de desbetreffende scheidsrechters.
5. De coach zorgt ervoor dat de scheidsrechters na de wedstrijd bedankt worden d.m.v. één consumptie.
− Bij het verzaken van een scheidsrechterbeurt, is het de verantwoordelijkheid van de coach/teammanager om de desbetreffende speler(s) voor één wedstrijd uit te sluiten.
Dit hoeft niet te betekenen dat de speler zich verwijdert van de club maar hij/zij speelt niet.
Voor vragen of op/aanmerkingen, mail met de scheidsrechtercommissie; scheidsrechters@amsterdamnorthstars.nl
Materiaal- en kantinegebruik
Het bestuur krijgt regelmatig berichten over ontbrekende materialen, die niet meer in de teamtassen zitten of rondslingeren in de garageboxen en/of de kantine. Als er spullen worden gebruikt, ruim die dan weer op en doe deze ook terug in de tas waar deze zijn uitgehaald. Zo grijpen andere teams niet mis.
De krijtwagen moet na elk gebruik goed schoongemaakt worden en met name de leidingen moeten doorgespoeld worden, zodat er geen krijt in achterblijft. Een volgend team heeft anders een probleem. Bij de krijtwagen ligt een kaart met een duidelijke instructie; maak daar gebruik van.
Ten slotte is het ook van belang om de kantine schoon te houden. Het laatste team dat op een dag speelt of traint, dient ervoor te zorgen dat alles netjes opgeruimd is en schoon achterblijft. Op de manier waarop jezelf de kantine ’s morgens zelf zou willen aantreffen. We moeten het met elkaar doen en verwacht niet dat een ander het wel oplost.
75-jarig jubileum
Zoals eerder aangegeven, is het 75 jaar geleden dat de honkbalafdeling van de Volewijkckers werd opgericht. We hadden dit graag eind deze maand willen vieren middels een reünie, waarbij ook een wedstrijd was ingepland tussen oud-Volewijckers en oud-Meteoor leden. Maar door alle beperkingen als gevolg van de corona-maatregelen vinden wij het als bestuur niet verantwoord om nu een dergelijk evenement te organiseren.
We hebben dan ook besloten om de reünie af te blazen en hopelijk dat wij op een later moment daar nog wel iets moois voor kunnen organiseren. Bijvoorbeeld in combinatie met het feit dat het in 2023 70 jaar geleden is dat de honkbalafdeling van de Meteoor werd opgericht.
De historie van samen 145 jaar honkbal komt samen in onze vereniging en daar willen wij graag bij stilstaan zodra dat weer kan!
Spaaractie PLUS de Bongerd
Onze vereniging is benaderd door supermarkt PLUS in de Bongerd om mee te doen aan een spaaractie, die ten goede komt aan de club. Het opgespaarde bedrag mogen wij als club gebruiken als extra ondersteuning en dat kunnen wij goed gebruiken. PLUS staat midden in de maatschappij. Niet voor niets zijn zij al 7 jaar de Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. PLUS vindt het dan ook belangrijk de lokale gemeenschap hier in Amsterdam-Noord te ondersteunen.
Steuntje in de rug
Na een jaar vol beperkingen organiseert PLUS dit najaar een unieke spaaractie waarmee zij het verenigingsleven in Amsterdam-Noord een steuntje in de rug geven. Van zondag 5 september tot zaterdag 13 november 2021 kunnen klanten van PLUS De Bongerd euro’s sparen voor onze club. En dat bedrag kan flink oplopen!
Samen voor onze vereniging
Jullie begrijpen: deze actie kan ook de kas van Amsterdam North Stars spekken. En het mooie is dat wij zelf kunnen bepalen waaraan wij het bedrag besteden! Leden, familie, buren, vrienden, kennissen, iedereen die onze club een warm hart toedraagt kan bij PLUS De Bongerd sparen. Hoe meer mensen sparen, des te hoger het sponsorbedrag voor onze club!
Hoe werkt de actie?
• Looptijd spaaractie: zondag 5 september t/m zaterdag 13 november (week 36 t/m 45).
• De klant ontvangt bij elke € 10,- aan boodschappen en bij wekelijkse actieproducten een voucher met unieke code.
• De klant wijst actiecode(s) toe aan Amsterdam North Stars op een speciale website: plus.nl/sponsorpunten
• Na de actieperiode wordt het totale sponsorbedrag verdeeld over alle deelnemende clubs en verenigingen. We hopen dat iedereen van deze actie gebruik gaat maken en dus inkopen doet bij PLUS De Bongerd of bij een andere PLUS-supermarkt, zodat onze club kan profiteren van deze spaaractie.
Verklaring omtrent Gedrag voor coaches en (jeugd)trainers
Per 1 januari 2022 dienen wij als vereniging ervoor te zorgen dat alle coaches en trainers een Verklaring omtrent Gedrag hebben aangeleverd en ook verwacht de Gemeente Amsterdam (van wie wij het veld huren) dat alle coaches en trainers die actief zijn in de jeugd ook de gedragscode Sociale Veiligheid hebben ondertekend en verklaren daarnaar te handelen. Het bestuur zal de betreffende coaches en trainers daarvoor apart benaderen, maar het is goed om voor iedereen te weten dat wij ons aan deze voorwaarden houden. Verder heeft de Gemeente een nieuw platform ontwikkeld voor de begeleiding van (met name) jeugdcoaches en trainers: assistent.amsterdam.nl. Op dit platform staan video’s, workshops en dergelijke en het bestuur raadt aan om daar eens een kijkje te nemen.