• Nieuw seizoen!                                                       

    Beste leden, donateurs, ouders en lezers van deze nieuwsbrief,

    Het bestuur hoopt dat iedereen 2024 goed en gezond is begonnen en we kijken uit naar het komende seizoen.

    Er wordt volop getraind in de zaal en enkele jeugdteams hebben ook alweer op het sportpark getraind.

    De teams voor het komende seizoen zijn ingedeeld en aangemeld bij de bond en binnen de vereniging is en wordt al veel gedaan om alles klaar te hebben voor de eerste oefenwedstrijden en de start van de competitie.

    Het bestuur kijkt ernaar uit! 

     

    Algemene Ledenvergadering

    De jaarlijkse ALV staat dit jaar gepland op vrijdag 12 april 2024 vanaf 19.30 uur bij de Jeu de Boules vereniging de Meteoor op het Perenpad!

    We zien jullie graag allemaal in grote getalen op de ALV, zodat we als vereniging niet alleen het afgelopen jaar kunnen evalueren maar ook een moment hebben om onder het genot van een drankje en een hapje het nieuwe seizoen in te luiden.
    Reserveer dus de datum van 12 april 2024 – 19.30 uur in de agenda!

    De agenda en notulen van de vorige ALV worden tijdig voor 12 april a.s. aan jullie toegezonden.

    Het bestuur is nog op zoek naar een nieuwe penningmeester, dus als iemand interesse heeft in deze functie neem dan contact op met het bestuur!

     

    Veldverlichting

    Een terugkerend onderwerp en dit keer met een licht positieve toon, omdat Liander inmiddels bezig is om de infrastructuur rondom het sportpark te verbeteren.

     

     

    Liander heeft in januari jl. een transformatorhuisje gebouwd bij het sportpark naast het terrein van de Jeu de boules vereniging. Er zijn sleuven gegraven en kabels getrokken tot aan de verdeelkasten naast de kantine. Dit betekent niet dat in het najaar de lichtmasten al aankunnen, aangezien hiermee – helaas – niet het capaciteitsprobleem is opgelost.
    Onzeker blijft, wanneer de daadwerkelijke aansluiting kan plaatsvinden en daarover blijven wij in gesprek met de Gemeente om te kijken of dat moment naar voren kan worden gehaald.

    Maar er is wel weer een stapje gezet in de juiste richting door de benodigde infrastructuur voor het kunnen aanzetten van de lichtmasten aan te leggen. Voor diegene die niet dagelijks langs het sportpark fietsen ter illustratie een paar foto's van tijdens de aanleg

       Liander -2

     

    Liander -2


    Lidmaatschap

    We hopen dat iedereen ook dit jaar verbonden blijft aan de vereniging. Het is belangrijk voor de club om veel leden te hebben, want dat geeft ons meer financiële ruimte en toont ook naar de gemeente het belang om de sportvoorzieningen op het sportpark op peil te houden.

    Belangrijk is ook om tijdig het lidmaatschap op te zeggen. Een lidmaatschap loopt van 1 januari – 31 december.

    Dus een opzegging moet vóór 31 december geschieden. Dit kan via ledenadmin@amsterdamnorthstars.nl

    Wanneer een lid in de loop van een kalenderjaar opzegt, zijn wij genoodzaakt om wel contributie in rekening te brengen, ook omdat wij de honkbalbond (KNBSB) een vergoeding moeten betalen. Houd daar rekening mee.
    De KNBSB hanteert als peildatum 1 maart van ieder jaar en voor alle op dat moment ingeschreven leden moeten wij bondscontributie (max. € 77,10 voor 2024) betalen.

    Een lid kan ervoor kiezen om een jaar als niet-spelend lid te worden aangemerkt, mocht het om een of andere reden niet lukken om dit jaar te sporten. Voor deze leden geldt een lagere contributie, die in 2023 € 78,75 bedroeg.

    Stadspas / Jeugdfonds

    Ook wijzen wij graag nog een keer op de mogelijkheid van de Stadspas van de Gemeente Amsterdam, die geldt voor jeugdleden en voor leden van 55 jaar en ouder.
    De Stadspas aan te vragen via deze link:

    https://www.amsterdam.nl/stadspas/stadspas-aanvragen/


    En voor jeugdleden is er ook nog het Jeugdfonds Sport en Cultuur Amsterdam, die kunnen zorgen voor de contributie en een bijdrage voor kleding / materialen. 
    Deze is aan te vragen via:

    https://aanvragen.jeugdfondssportencultuur.nl/amsterdam/


    Op de website staat er meer informatie over of mail anders naar het bestuur als daar vragen over zijn via bestuur@amsterdamnorthstars.nl.

     

    Materialen / kleding

    Zoals ook op de website is vermeld, klik hier, moeten spelers in principe zorgen voor hun eigen kleding en basismateriaal (handschoen / gravel- of honkbalschoenen / tok voor mannen) om te kunnen trainen en om aan wedstrijden mee te doen. Uitzondering geldt voor leden, die een paar keer meetrainen of net begonnen zijn.

    De club zorgt er voor dat ieder team een eigen materiaaltas heeft, maar dit is niet voldoende om een heel team te kunnen laten spelen. Een speler heeft hierin dus een eigen verantwoordelijkheid.

    Onze clubkleding is te bestellen bij Decrowear, Macron via:

       ans.decroshop.nl

    Andere honkbalwinkels:

    Covee, Poldermolen 33352 TH Papendrecht: https://baseball.covee.nl/

    SSK, Abrikozenplein 55, 2564 PH, Den Haag: http://www.sskeurope.com

    Forelle, Marie Curieweg 2, 6045 GH Roermond: http://www.forelle.com

    Keystone Sports heeft een winkel in Bloemendaal: https://keystonesports.nl

     

    Zaaltrainingen

    Het bestuur wil benadrukken dat wij – in goed overleg met de Gemeente – de beschikking hebben over sportzalen, waar wij in de winter kunnen trainen, waar veel sportzalen in Amsterdam geen toegang meer verlenen voor honk- en softbaltrainingen.

    Essentieel daarbij is dat getraind wordt met materialen, die geschikt zijn voor een sportzaal. Dus géén harde ballen, die schade kunnen opleveren aan de sportzaal, of gebruik van de zaal met het risico dat er schade ontstaat.
    Het bestuur verzoekt iedereen daar rekening mee te houden, zodat wij sportzalen kunnen blijven huren in de winter.

    Veldtraining en wedstrijddagen jeugdteams

    Het knarsen van gravel, het muzikale geluid van de knuppels en de heerlijke geur van verse graspollen. Het klinkt elke honkballer als muziek in de oren, de tijd van de veldtrainingen is weer aangebroken! 

     

    Hieronder het trainingsschema voor de jeugdteams en de indeling voor de wedstrijddagen. 

     

    Let op! Alle velden zijn op hetzelfde terrein van Amsterdam North Stars aan het Perenpad 3, Amsterdam-Noord

     


    Schema jeugdteams

     

     

    Team

    Maandag

    Woensdag

    Wedstrijddag + tijd

    Let op! Alleen de thuiswedstrijden kunnen wij aangeven. 

    BM1

     

    Beeballveld

    17:00 – 18:00

    Zaterdag**

    10:00

     

     

     

     

    U12-2

    Hoofdveld/Beeballveld

    17:30 – 19:00

    Jeugdveld/Hoofdveld

    17:00 – 18:30

    Zaterdag**

    10:00

    U12-1

    Hoofdveld/Beeballveld

    17:30 – 19:00

    Jeugdveld/Hoofdveld

    17:00 – 18:30

    Zondag 

    10:00

     

     

     

     

    U15-2

    Beeballveld/slagkooien

    18:30 – 20:00

    Jeugdveld

    18:30 – 20:30

    Zaterdag 

    12:00

    U15-1

    Beeballveld/slagkooien

    18:30 – 20:00

    Jeugdveld

    18:30 – 20:30

    Zaterdag 

    10:00

     

     

     

     

    U21

    Hoofdveld

    19:00 – 20:30

    Hoofdveld

    19:00 – 20:30

    Zaterdag 

    14:00

    ** Beeball en U12-2 spelen uit als U15-2, U15-1 en U21 thuis spelen.

     

    Kantine

    De kantine is een belangrijk onderdeel van de vereniging en ook de plek waar spelers, ouders, bestuur en vrijwilligers elkaar kunnen treffen.

    Voor het nieuwe seizoen zal de kantine weer een grote schoonmaak krijgen en het verzoek is aan iedereen om gedurende het seizoen de kantine achter te laten, zoals iedereen zelf de kantine wil aantreffen als deze de volgende dag wordt geopend.

    Verder zullen wij ook nog kijken naar het assortiment en de prijzen. Het bestuur sluit niet uit dat we de prijzen van het eten en drinken in de kantine nog zullen verhogen voor het komende seizoen.

    Suggesties voor het assortiment zijn altijd welkom!

     

    Sponsoring

    Naast de contributie en de kantine proberen wij als bestuur ook via andere bronnen inkomsten te genereren voor de vereniging.

    Zo hebben wij vorig jaar een sponsorbord geplaatst bij de kantine en gaan we ook dit jaar weer op zoek naar mogelijke sponsors voor de club.

    Daarnaast doen wij mee met diverse acties, die wij ook in 2024 zullen voortzetten.

     

     

     

     

    Het gaat dan om:

    -        Collecte Fonds Gehandicaptensport, waarbij 50% van het opgehaalde sponsorbedrag voor de vereniging is. Deze collecte start in maart 2024 en we zullen alle leden daarover nog een bericht sturen;


    -        De Grote Clubactiemet lotverkoop in het najaar.


    -        Sponsorkliks, waarbij via aankopen op het internet bij diverse webshops een stukje commissie wordt afgedragen aan de club.
    Dit kost dus niks extra en levert de club geld op als er wordt besteld bij veel webshops.

    Op onze website staat een link naar Sponsorkliks en je kan ook een extensie toevoegen aan een webbrowser (Google Chrome / Micorsoft Edge) om automatisch via Sponsorkliks te bestellen.

    En er zijn apps van Sponsorkliks voor zowel Apple als Android en die zijn hier te downloaden:

    SponsorKliksapp voor Android
    SponsorKliksapp voor Apple


    -        De Vriendenloterij, waarbij wij per lot, dat aan de club is gekoppeld, een deel van de inleg ontvangen voor de club. Klik hier voor meer informatie. De vereniging staat geregistreerd onder code 20706.


    -        Avia Oostzaan, waar bij de kassa een Avia-pas ligt op naam van de vereniging. Elke tankbeurt, waarbij de Avia-pas wordt gescand, levert per liter een vergoeding op voor de club.


    -        Vomar, waarbij de klanten- / Club is Koning-pas kan worden gekoppeld aan de vereniging, waardoor over alle boodschappen ook een stukje commissie aan de vereniging wordt betaald:




    • Download de Vomar-app en maak hierin een digitale Klant-is-Koning kaart aan. Wil je liever een fysieke kaart? Deze kun je gratis meenemen bij jouw Vomar.
    • Koppel vervolgens je kaart aan de club met onze unieke clubcode: AMAM2023
    • Laat altijd je kaart of app scannen bij je boodschappen. Je spaart automatisch mee!
    • Vomar maakt ieder kwartaal 0.5% van het bedrag dat alle leden aan boodschappen besteden over naar onze club.
    • Kortom, het is in een mum van tijd geregeld en kost jou helemaal niets extra. Koppel dus snel je kaart en spek onze clubkas!

     

    Suggesties voor sponsoring en/of acties zijn altijd welkom en kunnen worden doorgegeven aan het bestuur!


    Vrijwilligers

    Zoals ook in eerdere nieuwsbrieven vermeld, kan de vereniging nog vrijwilligers gebruiken om ervoor te zorgen dat wij trainingen, wedstrijden, kantine en het sportcomplex kunnen blijven draaien.

    Mocht er interesse zijn om de vereniging te helpen, neem dan contact op met het bestuur via  bestuur@amsterdamnorthstars.nl.

     

    Samen maken wij de vereniging, dus we hopen dat er extra handen bijkomen.

     

     

     

    Amsterdam, februari 2024

     

    Bestuur Amsterdam North Stars