• Nieuwsbrief April 2025

    Beste leden, donateurs, ouders en honkballiefhebbers, Welkom bij de nieuwste editie van onze nieuwsbrief! We zijn blij jullie op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen binnen onze vereniging. Het belooft weer een veelbelovend honkbalseizoen te worden, met spannende vooruitzichten en een aantal geweldige mijlpalen.

     

    Updates vanuit de Algemene Ledenvergadering

    Op 21 maart hebben we de Algemene Ledenvergadering gehouden. Hier zijn enkele hoogtepunten:

    De notulen van de vorige vergadering zijn goedgekeurd.

    Het financieel jaarverslag 2024 toont een positief resultaat. Om toekomstige kosten te dekken, hebben leden ingestemd met een kleine contributieverhoging:

    Senioren: +€15/jaar

    Jeugd: +€10/jaar

    Het bestuur blijft actief in de volgende samenstelling:

    • Voorzitter:                        Bas Pompert
    • Penningmeester:               Alexander van Aken
    • Secretaris:                        Remco van Geelen
    • Bestuurslid Jeugd:             Sven Berger
    • Bestuurslid Senioren:         Sabri Somer

     

    Faciliteiten en Voorzieningen

     

    Adreswijziging

    We hebben bij de gemeente een eigen adres aangevraagd.

    De gemeente heeft ons, in afwachting van een definitief besluit door het dagelijks bestuur, Perenpad 7 toegekend.

     

    Stroomaansluiting

    De stroomaansluiting voor veldverlichting was aangevraagd op het adres van de Jeu de Boules club. Inmiddels is een adreswijziging voor de stroomaansluiting op Perenpad 7 bij Liander ingeschoten.

     

    Kleedruimtes

    De huurovereenkomst bij De Meteoor is beëindigd. We kijken naar opties voor eigen kleed- en sanitaire voorzieningen met hulp van de gemeente. Het zal niet makkelijk worden en het kan nog wel even duren voordat dit gerealiseerd zal zijn.

     

    Veldverlichting

    Vanaf april hebben we eindelijk functionele veldverlichting dankzij een batterijpakket van Accu’t.

    We zijn dankbaar dat de gemeente hiervoor budget heeft kunnen vrijmaken voor het jaar 2025. De  batterij is tijdelijk door ons te gebruiken. Op 30 april wordt deze weer opgehaald. Na de zomervakantie zal de batterij tot het einde van het seizoen weer voor ons beschikbaar zijn. Zo kunnen we ook in het voor- en naseizoen in de avond uren trainen en wedstrijden spelen.

    We hopen zo snel mogelijk van de definitieve aansluiting gebruik te kunnen maken, maar indien nodig staat het batterijpakket ons ook ter beschikking in 2026 in de maanden april, augustus, september en begin oktober. Er zijn nog wel een aantal openstaande punten die dit seizoen nog opgepakt zullen worden. Momenteel kunnen we o.a. nog geen gebruik maken van de dim functie waarvoor nog het één en ander geïnstalleerd moet worden. Daarnaast moet de belichting van het veld door middel van metingen op het veld nog goed afgesteld worden. Het resultaat zal worden vastgelegd in een belichtingsrapport. Dit rapport wordt ter goedkeuring aan de bond voorgelegd.

    De veldverlichting werd onder grote belangstelling feestelijk in gebruik genomen op 2 april. Een belangrijke stap voor de toekomst van onze vereniging! Als je het nog niet gezien hebt, hieronder een impressie.

     

     

    Stroomvoorziening Kantine

    Een aantal jaren geleden zijn we er bij toeval achter gekomen dat de kantine niet via een stroomaansluiting van de gemeente liep maar via de Meteoor. Dit heeft ertoe geleidt dat wij een afspraak hebben moeten maken met de Meteoor voor het stroomverbruik. Bij het onderzoeken van de mogelijkheid van het plaatsen van een batterij is er een vrijwel ongebruikte stroomaansluiting gevonden. Het batterijpakket is hierop aangesloten. We hebben de gemeente gevraagd of onze kantine ook naar deze aansluiting omgezet kan worden. Dit wordt momenteel onderzocht.

     

    Ingeschreven Teams

    We hebben dit jaar bij zowel de jeugd en de senioren voor het eerst in alle categorieën minimaal twee teams kunnen inschrijven; 7 jeugdteams en 6 seniorenteams.

    We zijn hier erg content mee. Het streven is om op alle niveaus met minimaal twee teams in de competitie mee te doen. De teams spelen in verschillende klassen waardoor iedereen op zijn niveau kan meedoen. Dit is voor de continuïteit en de gezondheid van onze vereniging op langere termijn belangrijk.

    Daarnaastzijn we verheugd dat we voor Softbal Dames 2 een samenwerkingsverband hebben kunnen aangaan met Quick!

     

    Promodag

    23 maart j.l. organiseerden wij weer onze Promotiedag voor Honk- en Softbal jeugd.

    We hebben ruim 35 kinderen op ons veld gekregen om op een speelse wijze kennis te maken met honk- en softbal. Een aantal van deze kinderen volgen nu proeftrainingen bij onze reguliere teams of staan op de lijst voor een zogenaamd start-team dat opgezet gaat worden.

    Het was mooi om te zien hoe onze eigen jeugdspelers de bezoekers wisten te enthousiasmeren!

     

     Onze Evenementen:

    23 maart:            Promodag

    11 mei:               Jeugdtoernooi

    29 juni:               Seniorentoernooi

    Zomer:                Jeugdevenement (datum volgt)

    28 september:    G-Ball Toernooi

     

    Wil je helpen bij een van deze evenementen? Neem contact op met onze evenementencommissie!

                                     

     

    Website & Communicatie:

    Na dit jaar schakelen wij van Sportlink over naar FOYS, een nieuw systeem en pakket dat onze gebruikerservaring van de App en website gaat vernieuwen en verbeteren. Dit zal zorgen voor een meer toegankelijke en up-to-date ervaring. Meer nieuws hierover volgt!

     

    Teamtassen

    Het is onacceptabel dat spullen zoals wedstrijdballen en andere spullen uit teamtassen verdwijnen.

    Ieder teamlid is verantwoordelijk voor het respecteren van spullen van anderen.

    Een aantal teams hebben maatregelen genomen en slotjes op tassen geplaatst. Het lenen van spullen moet mogelijk blijven, maar zorg dat het onderling even overlegt of aangegeven wordt.

     

    Wedstrijdballen

    Ballen zijn duur(één bal kost ongeveer Euro 5,75). We willen dan ook iedereen erop wijzen dat als er ballen het veld uit worden geslagen men de ballen gaat zoeken. Het is ons al bestuur al een paar keer opgevallen dat men niet de moeite neemt om ballen te zoeken.

     

    Nederlands Kampioenschap Little League

    Dit jaar hebben wij ons veld aangeboden voor de trainingen van de little league deze zijn voor de Juniors en Seniors gehouden op 2 en 9 april. Wij zijn als vereniging natuurlijk mega trots op iedereen die heeft meegedaan met de selectietrainingen en feliciteren iedereen die de selectie hebben gehaald. North Stars zal met 11 spelers vertegenwoordigd zijn voor Team Amsterdam!

     

    Kleding

    De kleding is weer op voorraad in de kantine.

    Heb je nieuwe kleding nodig, neem dan contact op met één van onze kledingexperts, maak een afspraak om te komen passen of kom op maandag en/of woensdag tussen 18:00-21:00.

    Manuela:              06 109 034 07

    Sven:                   06 381 429 29

    Floor:                   06 179 504 47

     

    Video opname

    Op donderdag 17 april zijn er in de avond tijdens de training van de dames softbal en de heren honkbal opnames gemaakt voor een project video. Accu’t, de leverancier van het batterijpakket, heeft een professionele cameraman ingehuurd om die avond gedurende een aantal uren opnames te maken van soft- en honkballers in actie. Dit om aandacht te genereren voor deze relatief milieuvriendelijke oplossing voor sportverenigingen die door netcongestie problemen geen gebruik kunnen maken van veldverlichting. We zijn erg benieuwd naar het resultaat!

    Het opgenomen videomateriaal wordt aan ons ter beschikking gesteld zodat wij dit kunnen gebruiken op onze sociale media en website.

     

    Werkgroep visie jeugd

    Zoals in de ALV aangekondigd wordt er een werkgroep gestart om een nieuwe visie en jeugdbeleid vorm te gaan geven. Er zijn genoeg plannen, maar deze moeten worden uitgewerkt. De werkgroep zal bestaan uit 4 personen en wordt samengesteld door Sven Berger. Het nieuwe visiestuk wordt verwacht in maart 2026, zodat deze op de ALV besproken kan worden.

     

    Sponsoring

    Voor dit seizoen zijn we nog steeds op zoek naar sponsoren.

    Wil jouw bedrijf of jouw werkgever sponsor worden van onze mooie club?

    Onze sponsor pakketten:

     

    Pakket 1: €  75,00           (website, nieuwsbrief en sticker)

    Pakket 2: € 150,00         (website, nieuwsbrief, sticker en sociale media)

    Pakket 3: € 300,00         (website, nieuwsbrief, sticker, sociale media en doek aan het hek)

     

    De Vriendenloterij, waarbij wij per lot, dat aan de club is gekoppeld, een deel van de inleg ontvangen voor de club. Klik hier voor meer informatie. De vereniging staat geregistreerd onder code 20706.

     

    Sponsorkliks, waarbij via aankopen op het internet bij diverse webshops een stukje commissie wordt afgedragen aan de club. Op de website staat een link naar de Sponsorkliks-website en vanuit daar kan worden doorgeklikt naar alle aangesloten webwinkels, dus probeer dat een keer uit. Ook is er een add-in voor Google Chrome, waardoor bestelling automatisch worden gekoppeld aan Sponsorkliks.

    Dus de moeite waard om even te checken want elke bestelling kan geld opleveren voor de club zonder dat het jou iets extra’s kost!

     

     

    Gehandicaptensport

    Iedereen moet kunnen sporten!!Onze twee G-ball teams zijn daarvan het bewijs; daar wordt met veel plezier en enthousiasme wordt gehonkbald

    Voor diegenen die nog niet in de gelegenheid zijn geweest om een bijdrage te doen aan de collecte voor fonds gehandicaptensport. Het kan nog!

    Doneer en steun sporters met een handicap en steun onze vereniging: van iedere donatie is 50% voor de vereniging.

      

    Avia Oostzaan, waar bij de kassa een Avia-pas ligt op naam van de vereniging. Elke tankbeurt, waarbij de Avia-pas wordt gescand, levert per liter een vergoeding op voor de club.

    Het adres is Skoon 2, 1511 HV in Oostzaan.

     

    Vomar, waarbij de klanten- / Club is Koningpas kan worden gekoppeld aan de vereniging, waardoor over alle boodschappen ook een stukje commissie aan de vereniging wordt betaald:

    o Download de Vomar-app en maak hierin een digitale Klant-is-Koning kaart aan. Wil je liever een fysieke kaart? Deze kun je gratis meenemen bij jouw Vomar.

    o Koppel vervolgens je kaart aan de club met onze unieke clubcode: AMAM2023

    o Laat altijd je kaart of app scannen bij je boodschappen. Je spaart automatisch mee!

    o Vomar maakt ieder kwartaal 0.5% van het bedrag dat alle leden aan boodschappen besteden over naar onze club.

    o Kortom, het is in een mum van tijd geregeld en kost jou helemaal niets extra. Koppel dus snel je kaart en spek onze clubkas!

     

     

    Dankwoord:

    Wij kunnen het niet genoeg zeggen en danken alle vrijwilligers, ouders, leden, en sponsors voor hun inzet en betrokkenheid. Dankzij jullie blijft Amsterdam North Stars groeien en bloeien! Heeft u vragen of wilt u helpen? Neem contact op met het bestuur. 

     

    Met sportieve groet, 

    Het Bestuur van Amsterdam North Stars